Такси қызметтерінде оң рульдік көліктерге тыйым салу: жүргізушілер қандай пікірде
2024 жылғы 20 тамызда үкіметте өткен брифингте көлік министрі Марат Қарабаев жолаушыларды тасымалдау бойынша танымал сервистердің жүргізушілеріне оң рульдік машиналарда жұмыс істеуге тыйым салынатынын айтты.
Оның пікірінше, сол жаққа ауыстырылған оң рульдік көліктер де айтарлықтай қауіп төндіреді. Техникалық жағынан қауіпсіздікке сай емес,
Мысалы, 2024 жылдың 17 тамызында Toyota alfard көлігінің жүргізушісі қарсы жолаққа шығып, патрульдік полицияның көлігімен соқтығысқан. Алты адам қаза тапты.
Ресми такси жүргізушілері де заң талаптарын қолдайды
Мысалы, Қостанай облысында оң рульді автокөліктердің санын — 517. Бірақ шекаралас аймақ транзиттік көлікті тартады. Ресеймен шекара арқылы Ресейдің есебімен немесе Қазақстанның басқа облыстарының нөмірлерімен көптеген автомобильдер қатынайды.
«Біз Шекара қызметі ретінде жүргізушілерді тексереміз. Бірақ қолда бар құзыреттілік шеңберінде. Егер автокөлікке құқықтар, құжаттар болса, онда біз өткізіп жіберуге міндеттіміз. Жүргізушінің жолаушылар тасымалдаушысы ретіндегі жұмысының заңдылығын көлік инспекциясы тексереді», — деп атап өтті ҚР ҰҚК Шекара қызметі департаментінің Қостанай облысы бойынша аға консультанты Өмірбек Қуатов.
Сондай-ақ, такси жүргізушілерінің көпшілігі кездейсоқ жұмыс істейді. Яғни, бәрі бірдей жеке кәсіпкер болып табылмайды. Соған орай еңбек шарттары да санаулы адамға тиесілі. Бұл әсіресе халықаралық немесе қалааралық рейстер жасайтындарға қатысты. Бұған дәлел-өліммен аяқталған апат. Бір жағдайларда зардап шеккен жолаушылар жүргізушінің таныстары немесе туыстары екені анықталады. Кейде кездейсоқ жолаушылар. Осының нәтижесінде, не сақтандыру не өтемақы болмайды.
Қостанайлық ресми таксилердің бірінің иесі нарыққа агрегаторлардың келуімен тәртіп азайғанын атап өтті. Оның іскер әріптестері жүргізушілер, тіпті жүргізу құқығынан айырылған адамдар да, құжаттарды туыстарына рәсімдеп, тасымалдауды жалғастыратынын мойындайды. Мұндай жаза заңмен қарастырылғанымен, зиянды такси жүргізушілерінен автокөлікті тәркілеу сот тәжірибесінде жоқ.
«Оң рульге шектеу салу бірдеңені өзгертеді деп ойламаймын, тек қатаң жазалау болғанда ғана іске аспаса. Мәселен, микроавтобустарға негізінен халықаралық жолаушылар рейстеріне тыйым салынған, бірақ олар заңға бағынбастан күн сайын қатынайды», — деп атап өтті кәсіпкер.
Айта кету керек, бүгінде көптеген елдер қауіпсіздік мақсатында оң рульдік көліктерден біртіндеп бас тартуда, сонымен қатар мұндай машиналарды пайдаланғандарға айыппұл салады және заңды бұзған азаматтан көлік құралын тартып алады. Бұл тәжірибе Израильде, Тәжікстанда, Балтық жағалауында, Әзірбайжанда және Конгода бар.